AR en Sales: waarom is AR Guided Selling de volgende stap?

Verkoop je producten die zich onderscheiden met innovatieve technologie? Dan wil je je klanten liefst precies laten zien hoe dat werkt. Met augmented reality geef je ze letterlijk een ‘kijkje onder de motorkap’. Of dat nu de geavanceerde werking van een motor, een remsysteem of de aerodynamica is: opeens toon je eenvoudig alle USP’s die onzichtbaar zijn voor het blote oog. Je begrijpt pas hoe uniek een product is als de levensechte 3D visuals de unieke kwaliteiten letterlijk tot leven brengen.

AR guided selling

Daar kan geen verkoopverhaal tegenop. Bovendien kun je de aantrekkelijke 3D weergave van je product direct voorzien van alle gewenste kleuren en opties. Liever een uitvoering in het rood, een ander model of een uitvoering met een aantal premium opties? Met één druk op de knop geef je je klant precies wat hij wil. Zo personaliseer je de koopervaring van je klanten, maak je cross en upsellen makkelijk en hou je toch de regie over het verkoopverhaal van je verkopers (het zogenaamde ‘guided selling’). Bovendien kun je met minder voorraad méér aanbieden.

Download onze gratis whitepaper en leer een sterke AR-strategie te bouwen

Augmented reality en Citymarketing. Verbeter de ervaring met een AR-guided tour

De smartphone drukt een steeds groter stempel op onze vrije tijd. Toeristen en dagjesmensen zijn per definitie nieuwsgierig naar hun omgeving, en gaan er van uit dat hun bestemming daar via het digitale en mobiele kanaal op inspringt. Augmented reality biedt de uitgelezen mogelijkheid om die extra ervaringslaag toe te voegen. Zie het als de Audiotour 3.0: alles wat je je gasten graag wilt vertellen, kun je nu gewoon laten zien in levensechte 3D visuals. En wie zegt dat het navigatie pijlen moeten zijn? Het kan ook je virtuele trouwe viervoeter zijn of mister HotStepper.

Laat bijvoorbeeld zien hoe een gebouw er 200 jaar geleden uitzag. Breng een schilderij tot leven , of vermaak wachtende bezoekers met een spannend voorproefje. Op soortgelijke wijze kun je winkelbezoekers met virtueel lichtspoor naar gezochte producten leiden. Of aanbiedingen en andere interessante producten in de schappen highlighten en productinformatie zoals reviews en ingrediënten weergeven. Verrijk de productverpakking daarna met 3D visuals om de klant meer te vertellen over bijvoorbeeld ingrediënten, afkomst of andere USP’s.

Intuïtief rondrijken in een andere wereld met AR Portals

Een augmented reality portal geeft je toegang tot een virtuele nieuwe wereld . Vergeet je touch screen, muis en navigatieknoppen: in deze wonderlijke digitale omgeving kun je helemaal vrij en intuïtief rondkijken. Voor jou als marketeer betekent zo’n portal een weergaloze kans om een unieke merkervaring te bieden. Daarmee leg je in één keer een diepe emotionele connectie met je doelgroep. De enige beperking in deze virtuele wereld zijn de grenzen van je fantasie.

Wil je je klanten laten zien waar en met welke zorg hun producten worden gemaakt? Vast een voorproefje geven van de hotelkamer, attractie, skipiste of rijervaring die ze te wachten staat? Of een ontdekkingstocht door de binnenkant van jouw innovatieve technologie? In jouw portal kun je ze onderdompelen in die inspirerende ervaring. Door de verregaande interactiemogelijkheden kunnen bezoekers hun ervaring bovendien zelf sturen. Daardoor blijft die beter hangen, en leveren hun keuzes interessante data op over hun voorkeuren en behoeftes. Klinkt dit als toekomst muziek? Zie hieronder hoe IKEA het toepast in hun IKEA PLACE AR app.

Augmented reality toegepast op jouw organisatie?

TWNKLS is een full-service AR-bureau. Samen bepalen we de beste use case voor jouw organisatie, we onderzoeken de technische maakbaarheid en testen snel een eerste versie met jouw klanten. We onderzoeken hoe de oplossing in de bestaande architecturen en processen past, adviseren over governance en voeren de technische realisatie uit. Dit doen wij met standaard services en bewezen methoden. Zie al onze services hier.